Forex blog

Google i bez pomoæi Vlade dolazi u Hrvatsku

Objavljeno: 09.02.2011., u kategoriji Forex blog

Mnogo prije nego li su se na vlasti sjetili da bi se moglo pokušati dovesti jake IT igraèe, Google je krenuo u regrutiranje novih zaposlenika na ovom podruèju. Ono što se pouzdano zna jest da æe meðu predviðenih šest tisuæa radnih mjesta, koliko misle u Googleu ove godine otvoriti, biti najmanje èetiri u Zagrebu. Pri tome, što se može vidjeti iz njihova oglasa kojim traže ljude, dvoje æe biti zaduženo za Hrvatsku, jedan za Srbiju i jedan za Sloveniju. Još uvijek se neæe raditi o glavnom predstavništvu, koje je za sada u Budimpešti, ali obzirom na rastuæi broj radnih mjesta, za oèekivati je da se ove ili slijedeæe godine u Zagrebu otvori ured za zone Adriatic, u koju æe naknadno vjerojatno doæi i Bosna i Hercegovina i Crna Gora.

Iz Googlea službeno nisu željeli govoriti ništa precizno, no PR za ovaj dio Europe, Krisztina Radosavljeviæ-Szilagy, kazala je kako ovo tržište smatraju važnim. – Nažalost ne mogu komentirati naše konkretne planove za Hrvatsku, ali mogu vam reæi da Google raste velikom brzinom i neprestano tražimo nove poslovne prilike. Smatramo da je Jadranska zona (Adriatics) veoma važna za buduæi rast, kazala je Radosavljeviæ-Szilagy. Ipak, neslužbeno se iz Googlea može saznati kako nakon ova èetiri radna mjesta koja se uskoro otvaraju, slijedi i mjesto za »country managera«, èime bi zagrebaèki ured preuzeo kontrolu nad zonom Adriatic.

Zapravo nije nikakvo èudo da je jedna od vodeæih informatièkih tvrtki nezavisno od hrvatske Vlade odigrala ulaz na domaæe tržište. Radi se o tvrtki koja na svom raèunu ima preko deset milijardi dolara predviðenih za poslovnu potrošnju, stoga ulaganje od par stotina tisuæa dolara na godišnjoj osnovi zbilja nije neka teška stavka.

Marketing na prvom mjestu

Mnogi zaboravljaju da je Google primarno marketinška tvrtka, a tek potom IT-kompanija. Naime, gotovo sva njihova zarada dolazi od marketinga, tako da bi njihov ulazak na hrvatsko tržište moglo znaèiti dodatnu borbu domaæih »reklamaša«. Moguænost da Google u hrvatskoj napravi razvojnu »greenfield« investiciju ravna je nuli. Hrvatska birokracija je prekomplicirana, a domaæe strujne zalihe upitne (Google »farme«, na kojima se nalaze glomazni serveri ogromnog memorijskog kapaciteta, veliki su potrošaèi struje).

love-shop.com.ua
sribnapidkova.ua
www.profshina.kiev.ua